Dzięki umowie jaką Poczta Polska oraz Bank Pocztowy podpisały z Biurem Informacji Kredytowej możliwe będzie sprawdzenie swojej historii kredytowej w jednej z 800 (docelowo tysiąc) placówek wchodzących w skład grupy Poczty Polskiej. Pozwoli to na zwiększenie dostępności do usług oferowanych przez BIK, a także poprawę edukacji kredytowej ludzi w Polsce. Nie bez znaczenia dla Banku Pocztowego jest także szansa na zwiększenie sprzedaży produktów kredytowych.
Do tej pory z informacji zbieranych przez Biuro Informacji Kredytowej skorzystać można było jedynie w jego siedzibie w Warszawie oraz za pomocą internetu. Dzięki podpisanej umowie pojawi się możliwość skorzystania z nich także w placówkach należących do grupy Poczty Polskiej – na razie będzie ich 800, natomiast do końca roku liczba ta ma wzrosnąć do tysiąca.
Według danych gromadzonych przez Biuro Informacji Kredytowej tylko 17% polskich obywateli sprawdza swoją historię kredytową przed tym jak złoży wniosek o przyznanie kredytu. Wynika z nich także, że 15% Polaków ma w planach skorzystanie z jakiegoś produktu finansowego w najbliższym czasie. Niezmiennie największą popularnością mogą „pochwalić” się kredyty o wysokości poniżej 10 tysięcy złotych.
Wspólna akcja z Pocztą Polską oraz Bankiem Pocztowym ma także na celu zmianę negatywnego wizerunku Biura Informacji Kredytowej. Dzięki temu kredytobiorcy mają zrozumieć, że obecność w bazie danych BIK może oznaczać także jak najbardziej pozytywny skutki. Na bardziej pozytywne spojrzenie ludzi ma wpłynąć właśnie większa dostępność i łatwiejszy kontakt z instytucją.
Zarówno w Poczcie Polskiej jak i w Banku Pocztowym dostępna jest podstawowa oferta Biura Informacji Kredytowej, która obejmuje bezpłatne konto próbne na okres 60 dni, które umożliwia dostęp do wszystkich produktów oraz Alertów (czyli informacji o wpłynięciu wniosku o kredyt, co chroni przed próbami wyłudzenia zobowiązania). Dodatkowo możliwy jest jednorazowy zakup BIK PassPlus, czyli tak zwanego paszportu wiarygodności finansowej zawierającego wszystkie podstawowe dane kredytowego danej osoby.
Dzięki takiej umowie Biuro Informacji Kredytowej może wykorzystać ogromną sieć dystrybucji, a także duże zaufanie jakim cieszy się Poczta Polska. Dla obu stron ma to być więc przedsięwzięcie korzystne komercyjnie, ale także ma odgrywać ważną rolę edukacyjną w społeczeństwie. Szczególnie wśród osób, które nie mają dostępu do internetu. Docelowa liczba tysiąca placówek współpracujących z Biurem Informacji Kredytowej to dla nich znakomita okazja na zdobycie właściwej wiedzy.
Poprawa zdolności kredytowej wymaga strategicznego podejścia do zarządzania finansami oraz budowania pozytywnego wizerunku w oczach banków. Oto kilka wskazówek: Udokumentowanie dochodów: Wszystkie źródła dochodu powinny być oficjalne i widoczne...
Nowelizacja ustawy o charakterystyce energetycznej budynków, która została wprowadzona w roku 2023, ustanowiła ważne zmiany w przepisach dla właścicieli nieruchomości. Zgodnie z nowymi wytycznymi w przypadku mieszkań w bloku oraz domów jedno- lub...
Ubieganie się o wspólny kredyt hipoteczny przez małżeństwo daje lepsze możliwości, można uzyskać lepsze warunki finansowania oraz wyższą kwotę zobowiązania. Jednak istnieją sytuacje, gdy korzystniejsze jest wzięcie kredytu przez jednego ze...
Kredyt hipoteczny to często jedyny sposób na sfinansowanie zakupu własnego mieszkania. Niestety, o kredyt hipoteczny coraz trudniej. Rosnące stopy procentowe sprawiają, że Polacy mają coraz niższą zdolność kredytową, a do tego dochodzi wysoka...
Kredyt hipoteczny pozwala sfinansować zakup mieszkania lub domu oraz nabycie innych nieruchomości. Jest to zobowiązanie celowe, długoterminowe, które opiewa na wysoką kwotę. Jest jednym z najtrudniejszych do uzyskania kredytów, które dodatkowo...